Ön itt van: Kezdőlap / Hírek

Fogyás 40 felett

Tudtad, hogy a zsírsejtek száma kamaszkorig, mérete azonban életed végéig változhat? Ráadásul mivel az idő múlásával lelassul az anyagcserénk, ugyanakkor az energiaszükségletünk csökken, huszonéves kor után könnyen felszaladhatnak a plusz kilók.

Férfiak esetében a 0,9 derék/csípő, nőknél pedig a 0,8 derék/csípő hányados felett beszélünk hasi elhízásról.

Mit lehet tenni az elhízás ellen? A tartós megoldás az életmódváltásban keresendő. Ennek összetevői:

1. Felejtsd el a koplalást! A jojó-effektus azokat érinti, akik hirtelen lecsökkentik a bevitt kalóriamennyiséget, később pedig újra megnövelik azt: a zsírsejtek mérete ekkor újra megnő, gyakran nagyobbra, mint előtte volt.

2. Csökkentsd az adagokat egy kicsivel, és használj kisebb tányért a tálaláshoz, hogy a rajta lévő mennyiség többnek tűnjön.

3. Állítsd át a szervezeted: válassz szénhidrátok helyett rostdús ételeket. Fehér kenyér helyett vásárolj teljes kiőrlésű kenyeret, tészták közül durumbúzából készültet válassz, és a fehér húsokat preferáld. Ne csak a krumpliban és a rizsben merüljön ki a köret fogalma, helyettük főzz néha bulgurt, kuszkuszt, édesburgonyát, hajdinát. Ne feledkezz meg a köret részeként salátát, zöldségeket (párolt brokkolit, karfiolt), savanyúságot tálalni. A gyümölcsök felgyorsítják az anyagcserédet, tízóraira érdemes tehát almát, körtét, grépfrútot stb. enni. Napközben nassolhatsz magvakat (dió, mandula, mogyoró, pisztácia, sózatlan napraforgó- és tökmag, földimogyoró).

4. Csökkentsd le a cukormennyiséget. A korlátozás nem csak a csokoládét, üdítőitalokat és süteményeket érinti: ha kávézol, próbáld ki a ganodermakivonattal elegyített GanoCafe Classicot, amelyet tejjel, kis mézzel és fahéjjal édesíthetsz.ganocafe classic grande

5. A testmozgás ebben a korban elengedhetetlen. A nők kisebb izomtömeggel rendelkeznek, mint a férfiak, ezért nehezebben tudják karban tartani a testsúlyukat. Szállj ki a kocsiból és sétálj, vagy biciklizz, mellette pedig végezz hetente kétszer-háromszor 30 perces aerob (pl. futás, aerobik) vagy izomerősítő (súlyzós, konditermes) edzést. Ha ezek a mozgásformák távol állnak tőled, napi 10 perc torna is meghozhatja a változást: a YouTube-on találsz például 21 napos pilates kihívást, amelyre korra, nemre, egészségi és edzettségi állapotra való tekintet nélkül érdemes feliratkozni - és természetesen elvégezni.

Gano Garcinia6. Segítségül hívhatsz táplálékkiegészítőt: a Gano Garcinia gazdag HCA savban, amely megakadályozhatja a szervezetben a zsírlerakódást, és csökkentheti az étvágyat. Ajánlott naponta kétszer 3-4 kapszula fogyasztása. Itt tudhatsz meg többet a termék fő összetevőjéről, a Garcinia atroviridisről.

7. Kiegészítő kezelésként érdemes kipróbálni a kavitációs zsírbontást, a kezeléstől önmagában azonban - ha az előbbi pontokat nem veszed figyelembe - ne várj csodát.

8. Igyál napi 2-3 liter cukrozatlan folyadékot. Ne ijedj meg ettől a mennyiségtől: ennek részét képezi például a leves, a víz és a tea is.
Tudtad, hogy a rooibos tea segíthet a fogyásban? A vörös fokföldi-rekettye hajtásából készült főzet koffeinmentes és alacsony csersavtartalmú. Vitamin- és ásványianyag-tartalma sem elhanyagolható: természetes C-vitamin-, fluorid-, mangán-, vas-, kalcium- és rézforrás, káliumtartalma miatt vízhajtónak is kiváló. A hasi elhízás hátterében sokszor a sejtek között megrekedt víz áll, a rooibos főzet pedig segíthet megszabadulni az úszógumitól.
Elkészítése: Az O'leaf Gano Rooibos Drinket tedd bele egy csésze forró vízbe, de állni hagyhatod akár egy kancsó vízben is. Ez utóbbi esetben hagyd addig ázni a filtert, amíg kihűl a főzet. Így akár egy liter folyadékfogyasztást is kipipálhatsz egy filter rooibos tea felhasználásával. Kattints ide a rendelésért. oleaf

Ezért érdemes megfontolni a tanácsainkat:
- A fogyással csökken a szív- és érrendszeri betegségek kockázata.
- Kisebb lesz a magas vérnyomás kialakulásának esélye.
- A cukorbetegség kialakulásának lehetősége csökken.
- Nőknél és férfiaknál egyaránt hatással van a testsúly a hormonháztartásra; a fogyással javulhat a fogamzóképesség.
- Az elhízás komoly rizikófaktora a daganatos betegségeknek.

Tegyél az egészségedért!

11 ötlet a jobb alvásért

Nehezen alszol el? Felébredsz éjszakánként? Nem érzed magad kipihentnek ébredéskor? Próbáld ki az alábbi, álmatlanságon segítő tippeket!álmatlanság ellen

1. Találd meg a megfelelő szobahőmérsékletet. Figyeld meg: ha 20-22 Celsius-foknál magasabbra csúszna a hőmérő higanyszála, izzadást, ellenkező esetben pedig vacogást tapasztalhatsz. A 20 fokos hőmérséklet azonban kellően lehűti a testedet a pihentető alváshoz.

2. Minden nap ugyanabban az időben kelj fel és feküdj le - igen, még hétvégén is. Ha a tested hozzászokik a napi rutinhoz, könnyebben ébredsz és alszol el. Ha pedig reggelre testedzést időzítesz, nyert ügyed van.

3. Napközben mozogj a szabad levegőn, amennyit csak tudsz. Egy séta a parkban ebédidőben csodákra képes.

4. Kerüld a kütyüket lefekvés előtt. Teremts a szobádban sötétséget. Elalvás előtt egy órával ne tévézz és ne számítógépezz, villódzó fények és zajok között ugyanis nehezebben tudunk megnyugodni.

5. Lazíts. Válassz a telefonod és a napi teendőkön való agyalás helyett egy jó (de nem túl izgalmas vagy hátborzongató) könyvet, és relaxálj azzal. Ha nem tudod kiverni a fejedből a másnapi teendőket, ragadj papírt és tollat, és írd fel, ami eszedbe jut. Aztán ülj bele egy kád meleg vízbe.

levendulaolaj6. Használj levendula-illóolajat. A levendula közismerten nyugtató hatású növény, egy cseppnyi a természetes olajából a párnádra vagy a nyakadra (vagy a fürdőkádba, lásd az előző pontot), esetleg diffúzorral alkalmazva, és rögtön megtapasztalhatod magadon a hatását.

7. Vacsorára kerüld a cukros és magas szénhidráttartalmú ételeket és italokat, inkább magas fehérjetartalmú húst és zöldségeket tegyél a tányérodra. Ennek egyszerű oka van: a gyümölcsök, ivólevek és zsíros ételek növelhetik a vércukorszintet, ellátnak energiával, emellett a testsúlyod is megemelhetik. Melatoninban gazdag ételek, amelyeket nyugodt szívvel fogyaszthatsz délután is: csirke- és pulykahús, halak, rizs, bab, paradicsom, retek, banán (gazdag B6-vitamin tartalma segíti a melatoninképződést), zabpehely, különféle magvak, gyömbér, tojás, egy pohár vörösbor.

8. Tudtad, hogy a koffein az elfogyasztását követő 12 órában éreztetheti a hatását? Ezért a délutáni órákban kávé helyett válts inkább a koffeinmentes rooibos teára, például a ganodermakivonatot tartalmazó Oleaf Gano Rooibos Drinkre. A rooibos tea egyéb pozitív hatásairól itt olvashatsz.koffeinmentes ganodermás rooibos tea

9. A kedvenc feketédet természetesen nem kell teljesen száműznöd az életedből. Egy vizsgálat szerint például az alvászavarban szenvedőknél a kávé a gyógyszereknél is jobban csillapítja a fájdalmat. A szokásos napi adagodat felcserélheted az egészségesebbnek mondott ganodermás változattal. 

10. Ne számold a bárányokat. Ha nem tudsz elaludni, ne idegeskedj ezen, inkább kelj fel, és olvass bele egy könyvbe vagy újságba.

11. Meditálj. Vegyél néhányszor mély lélegzetet, majd fújd ki. Kapcsold ki a gondolataidat, és összpontosíts arra, hogy ellazul minden egyes testrészed. Ezután tölts el pár percet azzal, hogy olyan dolgokra gondolsz, amiért hálát adhatsz, vagy imádkozz. Ha pozitív dolgokra fókuszálsz, megnyugtatod a lelkedet.

Ha mindezek ellenére sem alszol jól éjszaka, ajánljuk gyógynövények (citromfű, komló, macskagyökér) kipróbálását, illetve magnéziumtabletta szedését. Vizsgáld felül az ágyad és a matracod minőségét, végül pedig fontolóra veheted egy szomnológus, azaz alvásterapeuta segítségül hívását is.

Forrás: Dr Axe

Frissített rendszerhasználati útmutató a webirodád használatához

webiroda

Szeretnéd használni a webirodádat, de nem tudod, mit hol találsz meg?

Kattints ide a rendszerhasználati útmutató letöltéséhez, kérdés esetén pedig hívd a 06-1-796-1180-at!

Hasonló írások

fotogaleria icon videok icon

Kapcsolat

  • Ügyfélszolgálat:
    +36 1 796 1180
    +36-1/796-1181
    +36-1/796-1182
    +36-1/796-1183
  • Mobil elérhetőségünk: +36 30 782 1848
  • Bank Center, 1054 Budapest, Szabadság tér 7.
  • Fax: +36 1 796 1190